اولین گردهمایی سراسری شرکت‌های فناور حوزه تجدیدپذیر برگزار می‌شود

ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نخستین نشست سراسری شرکت‌های نوآور، کارآفرین و دانش‌بنیان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را 20 تیرماه برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد فیروزی، معاون ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی درباره برگزاری نخستین نشست شرکت‌های فناوری و نوآور حوزه تجدیدپذیر با حمایت ستاد اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری و پیگیری جدی آن در معاونت علمی، روند شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم علم، فناوری و نوآوری شتاب محسوسی به خود گرفته است. در این فرآیند، تمرکز اصلی سیاست‌های حمایتی، به سمت توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و رشد و گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان سوق پیدا کرده است.

فیروزی ادامه داد: در این راستا، ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 95 مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای پایش و ارزیابی سطح توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان این بخش انجام داد و بر اساس نتایج آن، برنامه‌های گسترده‌ای را برای ایجاد، تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 96 و سال‌های آینده طراحی و اجرا خواهد کرد. یکی از این برنامه‌ها، برگزاری اولین گردهمایی سراسری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجدیدپذیر کشور است و هدف اصلی از برگزاری این نشست، ایجاد زمینه عینی آشنایی و تعامل شرکت‌ها و کارآفرینان دانش‌بنیان با معاونت علمی و ستاد تجدیدپذیر و همچنین تقویت شبکه ارتباطی بازیگران این حوزه است.

وی درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در توسعه تجدیدپذیرها، گفت: مخاطب تمامی سیاست‌ها و سازوکارهای کلان تدوین شده در دولت، نهایتاً شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و نخبگان کشور هستند و بدون توجه واقعی به خواسته‌ها و مطالبات آنها، ضریب موفقیت و اجرایی شدن این سیاست‌ها ناچیز و ناموثر خواهد بود. بر این اساس ستاد تجدیدپذیر تمرکز اصلی اقدامات خود را از فعالیت‌های صرفاً پژوهشی، به حمایت از توسعه خدمات، محصولات و راه‌حل‌های دانش‌بنیان برای گسترش کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تغییر داده است.

فیروزی با بیان اینکه با توجه به نوپا بودن حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، بی تردید برای دستیابی به پیشرفت پایدار، نیازمند ایده‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه و فناورانه هستیم، عنوان کرد: باید تجارب جهانی را با مدل‌ها و مزیت‌های نسبی کشور بومی کرده و چه بسا خود پایه‌گذار استانداردها و فناوری‌های جدید باشیم. لذا تمامی ایده‌های نو پس از ارزیابی علمی در کارگروه‌های تخصصی ستاد (انرژی‌های بادی، خورشیدی، زمین گرمایی، زیست توده و …)، در صورت دارا بودن شرایط لازم، برای حمایت از تبدیل به محصول و تجاری‌سازی، به کارگروه توسعه کسب و کار دانش‌بنیان ستاد معرفی و ادامه فرآیند در آنجا پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی همچنین تصریح کرد: در این نشست سعی کرده‌ایم با اطلاع‌رسانی گسترده و دعوت رسمی از تمامی شرکت های فعال در حوزه تجدیدپذیر، ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان، زمینه آشنایی با مزیت‌های ورود به خانواده شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنیم. با توجه به مشارکت و همراهی جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در برگزاری این نشست، مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق، میزبان آن در روز سه‌شنبه، 20 تیر ماه از ساعت 9 تا 12 می‌شود.

+ عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه